تصویر ثابت

نماز از دید گاه علم

p

برای بهبود این وبلاگ نیاز یه نظر محترم شما بینندهی عزیز دارم لطفا نظر دهید
تعداد بازديد :
تاريخ : چهار شنبه 12 تير 1392

نتیجه جالب تحقیقات یک دانشمند آمریکائی در مورد نماز

رامشاندرن  در تحقیقی که در مورد وضعیت بدن انسان  هنگام نماز خواندن ، با مجموعه ای از پژوهشگران آمریکایی انجام داد، به فعالیت  بیشترمغز انسان  وآرامش روحی هنگام نماز آگاه شد.

در این تحقیق علمی، مشخص شد این وضعیت پس از 50 ثانیه از آغاز نماز آشکار می شود. در این تحقیق آمده است : میانگین ضربان قلب و احتمال لخته شدن خون  به صورت مشترک در حین نماز بین 20 تا30 درصد کاهش می یابد وهمچنین  پوست بدن مقاومت بیشتری پیدا می کند.

همچنین در عکس هائی که از مغز در هنگام نماز گرفته شده است ، فعالیت مغز نماز گزار به صورت قابل توجهی در مقایسه با حالت های عادی افزایش پیدا می کند و نورون های عصبی به صورت نورانی در اشعه های در یافتی از مغز به نمایش در می آید.

 

سجده های طولانی باعث رشد سلول های مغزی  می شود

به دلیل اینکه قلب انسان پائین تر از مغز اوست لذا قلب باید بتواند قدرت جاذبه را خنثی کند تا به مغز خون برساند واختلال در این امر باعث نارسائی مغزی می شود.انسان اگر در روز ودر فواصل معین کاری کند که قلب بالاتر از مغز قرار بگیرد  این نقیصه جبران می شود وقدرت جاذبه بار دیگر به نفع مغز بکار گرفته می شود واین نماز های پنج گانه در روز باعث می شود حداقل در فواصل معینی ما به سجده برویم وراه سرازیرشدن جریان خون به مغز را هموار کنیم لذا می بینیم پس از هر نماز وهر سجده آرامش خاطر به ما دست می دهد.


نظر یادت نره لطفا

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: نماز, نماز, نماز از دیدگاه علم, تاثیر نماز بر سرطان, ,

ارسال توسط daneyal